onsdag 18 maj 2011

Mitt Provencalska fönster

För ett tag sedan fick jag för mig att jag skulle göra ett fönster i väggen som går ut från från huset. Sagt och gjort, jag visste att Camilla och Niklas hade gamla fönster ståendets på Vandrarhemmet och eftersom de inte var hemma tog jag mig friheten att lägga beslag på ett av dem.  Fönstret passade perfekt och eftersom jag ville få in lite mer känsla av Provence här hemma fick det även bli ett par fönsterluckor av några vrakbrädor som jag hade liggandes. Jag har målat och tjärat fönsterluckorna för att få dem att stå emot vatten lite bättre
än om de hade varit omålade. 
  Jag målade och tjärade  även min gamla hummersump när jag ändå höll på. I natt har det regnat en hel del, men idag skiner solen och jag skall nu bort till butiken och Vandrarhemmet och måla lite gamla möbler vi har ståendets.

 Nu kan jag räkna dagarna  på ena handens fingrar innan jag får hämta min Båtsman. Jag längtar så mycket efter min lille kompis.

Utanför Pergolan växer så mycket ormbunkar.
Kram och ha en fin dag alla som kikar in
Marita

11 kommentarer:

Ewa`s Galleri sa...

Ohh vad fint det blev med fönstret en bra ide, som jag ska spara i minnet
Ha en riktigt bra dag

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad mysigt med fönstret och luckorna för.

Kram Teres

Ett Vitare Hem sa...

Åh jisses så fint du gjort!
Ha en underbar dag!
Kram/Lena

Unknown sa...

Ursnyggt!! Riktigt ursnyggt!!
Kram från Carina
PS: Hoppas att du har det bra tillsammans med din nya lilla hund

Vita små hjärtan sa...

Men så fint med fönstret! Tackar för ideén :)ser så fint och trivsamt ut.
Kram Agnetha

Tinas bo sa...

Oj, bilken bra idee med fönstret! Ser super ut!! Me like!

Här har vi +27 grader och det är hääärligt... :0)

Kram Tina

STENLYCKA sa...

Vad händig du är och vad fint det blev med fönster och fönsterluckorna.
Ja nu växer ormbunkarna efter regnet, jag tycker de är så läckra när de rullar upp sina blad.
Ha det så gott och jag förstår att du räknar ned.
Kram Raina

Blåbär och Mjölk sa...

Åhh så fint!!! Ni bor helt fantastiskt vackert. Jag häpnar över hur vackert folk kan ha det. Både inne och ute. Suck...Vilken dörm. Jag kan inte titta mig less på alla dina bilder här inne. Jag skrållar upp och ner, upp och ner. Hit måste jag bara komma flera gånger och få inspiration! Jag hakar på och följer dig...
Tevlig helg! / Åsa

EvaB sa...

Vilken härlig idé med fönster och fönsterluckor! Jättefint!

Maliva`s verden sa...

Fantastisk vakker og provensalsk blogg du har. Her finner jeg masse inspirasjon. Takk for titten. Klem fra Maliva

Boxwood Cottage sa...

I wanna live on your deck!