lördag 7 maj 2011

Äntligen kom sommaren

Idag blev jag klar med vårstädningen av min pergola. Jag har ett litet hörn av pergolan där det är som ett litet utekök och där jag nästan lagar all mat under sommaren. Idag kom också värmen som gör att det känns så underbart att sitta ute och äta.






När jag cyklade hem från butiken i eftermiddag kom det en seglare som gled så fint förbi. Nu längtar jag också ut på havet. Snart skall jag hämta min valp och då kommer det också att kännas roligare att gå ut på sjön. Det är konstigt att en liten hund kan vara ett sådant sällskap, men det är det. Min nya Cavalier skall heta Båtsman. Det är ingen stor hund , det blir en liten Båtsman. 


Ännu så länge är det inte så många som fått i sina båtar. Till sommaren kommer här att vara alldeles fullt vid bryggan.
Kram och ha en fortsatt fin helg
Marita

10 kommentarer:

Anonym sa...

Så vakre bilder og fin tekst. Du bor vakkert til:)
Ønsker deg en flott helg videre:)
klem

Unknown sa...

Verkligen jättemysigt! Och vad roligt med en ny liten följeslagare! Kram

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilket vackert uterum och så vackra bilder!
Ha en härlig söndag!
Kram/Lena

Snäckskalsdalen. sa...

Tänk när Båtsman kommer! Vilken lycka för en vovve att få bo så fint, det är så vackert så vackert, man tror knappt det är sant.
Läste om din fina trädgård och hus i den fina boken, Drömmen om en vit trädgård (så heter den väl). Jag kände mig tvungen att köpa den, mycket fint!
Du har det så mysigt, men det visste vi ju redan!
Agneta kram

Lotta-livets väv sa...

Så trist det är att förlora en trogen vän....det är så konstigt att en liten fyrbent varelse kan betyda så mycket....men nu kommer snart en liten Båtsman. Det blir nog bra det med!
Det händer så mycket i blogglandia att när jag tar mig en snabbtitt så har det hänt massor i allas liv.....
Det händer rätt mycket hos mig med. Ikväll ska vi ha vår lilla solstråle över natten. Mamma är i Malmö och pappa på sen kurs.....
Vi myser tillsammans och NJUTER av lyxen av en liten människa tätt intill sig.
Många kramar i sommarvärmen.
/Lotta

Husprojekt Drömhus sa...

Vilket ställe ni bor på, såå vackert! Livskvalité! :)
Underbar pergola du har med & så mysigt med en ny livskamrat.

kramar
Tiina

Det Vita Drömhuset sa...

Vilken underbar pergola! Ja, hela ditt hem!
Ens egna försök att få till ett vitt lantligt, fransk/dansk, nånting, inspirerande hem är väldigt tafatta jämfört.
Tur att det finns vackra hem som ditt att få inspiration från! :)))

Kram Åse

kristin sa...

jag längtar verkligen efter heestrand när jag tittar på dina bilder ! I sommar ska jag dit!

Tinas bo sa...

Underbara bilder!!!

Tröttnar aldrig på att se dina fantastiska bilder...
Inspiration Inspiration

Ha en bra dag

Kram Tina

Anonym sa...

nice pictures from heestrand. i slept there last year in that small public meeting house near the sea. thanks for that!