tisdag 10 maj 2011

Fabrikens tisdagstema -favoritplats samt Idag hörde jag göken

Pergolan är min absoluta favoritplats på sommaren. Nu har vinrakan börjat veckla ut sina blad och det blir ett sådant fint ljus därinne när taket täcks av allt det gröna. Här sitter jag när jag läser och kopplar av samt  när jag äter.


 I morse doftade hela mitt lilla kök liljekonvalj. När jag var till Sollidens handelsträdgård  i Hunnebostrand häromdagen köpte jag bl a  lite liljekonvalj som jag skall plantera ut. En av plantorna satte jag i köket och nu doftar hela köket underbart av liljekonvalj.   Ett annat härligt vårtecken är att idag hörde jag göken för allra första gången för i år. Det var en västergök = bästergök.



Ha en underbar dag alla och tack för alla hälsningar
Kram Marita

13 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God dagens ! :)

Oj så vackert och fint du har det.!
Där skulle jag mer en gärna sätta mig ner en stund ;)

Du har så fint överallt, helt i min smak.

Vad fint ni har byggt in ert kylskåp.

Hanu en helt underbar dag!

Kramar Sirpa

Mina Gouldsamadiner sa...

Ett underbart uterum har du.Så ljuvligt det måste vara att sitta där.Liljekonvaljerna väntar jag på att de ska slå ut så man kan plocka in lite och göken har varit här och koko-at i flera dgr i sträck.Härligt.
Kram Kicki.

Ett Vitare Hem sa...

Åh så vackert!
Ha en härlig tisdag!
Kram/Lena

Trefemtien sa...

Så utroli fint det er i pergolaen din.. Det må være fantastisk å sitte der ute nå når det nærmer seg sommer... Vi har planer om å bygge noe lignende, så dette var veldig inspirerende!
Ha en fortsatt fin dag:)

Shabby soul sa...

The first image is a dream!
Have a great day
Silvia

... sa...

Liljekonvalj är sommar <3 för mig.

Din uteplats är så fin och rogivande.

Ha en underbar vår!

Soliga hälsningar Elis.

Sussi / Sussinghurst sa...

Der ser skønt ud i din pergola, ja, dér ku' man godt nyde en kop kaffe :)

Snäckskalsdalen. sa...

Din pergola är underbar! Jag hade bosatt mig där hela, hela tiden jag om jag hade haft så fint!
Så du hörde göken, det har jag inte gjort ännu.
Agneta kram

Hemmavid sa...

Hejsan!

Vilket otroligt härligt "uterum" du har i pergolan! ser alldeles, alldeles underbart ut...

...och vilket kök! Wow!

Kramen Jenny

Det Vita Drömhuset sa...

Underbara pergola!
Idag ska jag till mamma och vi ska till Solliden - kanske blir det lite liljekonvalj för mig också!
Tar nog vägen om din fina butik när jag åker hem.

Kram Åse

Torprosen sa...

Tänk den som hade den pergolan...och bodde vid havet som du...härligt ser det ut måste jag säga...Kram Torprosen

Tinas bo sa...

Åååååh vad det är fint!!!
Vilken underbar pergola!!
Liljekonvaljer doftar ju så underbart..

Ha en fin helg

Kram Tina

Ljuva Hem sa...

Du är så fantastiskt duktig Marita. Sååå fina bilder och sååå vacker interiör.
Jeanette
Ljuva Hem