fredag 22 augusti 2008

Vindruvor

Jag måste bara visa mina vindruvor, det är helt fantastiskt hur mycket vindruvor jag får i år. Denna vinstock planterade jag för ca 9 år sedan och i år ger den jätte mycket vindruvor. Nu har de börjat mogna och då blir de blå. Idag serveras det dock ett gott italienskt vin till maten. Men snart kommer jag att få trampa egna vindruvor......




Idag har jag provsmaket vindruvorna och de var jätte goda.








I går var jag på loppis i Munkedal på Jille´s loppis och antikt. Där köpte jag en gammal fin apoteksflaska med inskript och allt.
Den var graverad till och med på flaskproppen,



Ídag när jag var på ICA Skutan i Hamburgsund köpte jag musiken till filmen Mamma Mia Nu har jag spelat den jätte högt flera gånger. Jag hoppas inte de sommargrannar som är kvar har störts av det. Filmen såg jag i Grebbestad förra veckan + att vi såg den då vi åkte med Stena Båten från Danmark i Söndags. Idag har jag också klippt och ansatt lite i trädgården. Det växer så fort man hinner inte riktigt med.

3 kommentarer:

Galleri Hönshuset sa...

Hej tjejer. Vilka härliga flaskor. Och vad lyxigt med egna vindruvor, ser riktigt gott ut. Ha det gott. Kram Pirre

In my house sa...

Hallojsan på er!!! Vilka fina flaskor,,, och riktigt lyxigt med vindruvor :)
- Ojdå,, läste er andra kommentar, och jag som nästan skrev likadant, hmm! jaja ha de gottit kram josse

Chatarina sa...

Hejsan!

Vad härligt att plocka egna druvor.

Må så gott.
Chatarina