tisdag 12 augusti 2008

Lite nyinkomna saker till butiken



Idag fick jag en extra lång lunch pga att en grävare grävde av elkabeln som går genom Heestrand. Nu för tiden är det svårt att jobba med redovisning utan dator.

I morse kom en pall med nya voror till butiken . Vi fick bl a in de populära tvättmedelsburkarna i plåt där det står White och Colour på. Det medföljer också en skopa till varje burk, så i dag passade jag på att köpa dessa burkar eftersom jag har tänkt att göra lite makeover i min tvättstuga i höst. Jag köpte också en jättefin korg som kom idag. Pricken och jag tog vägen om sjön när vi gick hem med lite av våra grejer vi inhandlat.





4 kommentarer:

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Oj vilken otur med elen, hoppas den inte var borta för länge. Kul att du skall göra en liten makeover, de burkarna är så fina. Längtar också till helgen det skall bli så roligt!
Ha det fint!
Kram Helene

Inspiration i vitt sa...

Tack för er lilla rara titt hos mig,jag blir glad.

Vackra bilder du tagit där vid vattnet, ser så rofyllt ut.
Din butik är så himla vacker med massor utav mysiga fina saker.

Söt prick.
Kram på dig/Ingela B.

Lina sa...

Hej!
Oj, nej utan el kan man inte göra mycket nu för tiden. I bland är de skönt med en paus, men inte om man behöver jobba framför en dator!

Spännande att de vad som kommer att finnas i höst i butiken. De blev inget besök förra helgen heller...Tiden går så fort när man är hemma, och sen drabbades vi av skyfall! 60 mm på mindre än en timma! Vi kunde inte få ut bilen ur garaget!

Ja, butiken finns ju kvar & de blir fler beök uppe hos mamma och pappa i höst!

Må så gott & trevlig helg!
Kram, Lina

Anonym sa...

Haj

Farli fint med desse fine bilder frå Heestran. Här på Källevig har je vurt alle somrar i mi barndom, frå tillit 50-tal in på sludet av 60-talt. Känner igen öarne, Kringla, Landlös, Annersholmara, Dunholmen, Rudarskärt, Ulö, Dannemark och Uggenabben. Och så i Heebukte, butlarnes sködja.

Bästa hälsningar

Gunnar Edwardsson
Ljungby