onsdag 10 november 2010

Vitt

I helgen var jag hos Robert min son och hans familj . Jag hjälpte Åsa min sonhustru att ordna inför en julmarknad som de skall ha 1:a advent där de bor på Ströms Säteri.
 Åsa min sonhustru hade köpt en jättefin tallrikshylla av Erikas man "Det vita dårhuset". Han gör tallrikshyllor som han säljer. Den blev så fin på väggen i  deras matsal.
Idag är här vitt. Inte bara inne utan också ute. Vi har dock inte fått lika mycket snö som övriga landet. Lite fint är det även om jag tycker det är lite tidigt med vinter redan. Jag har börjat göra i ordning inför vintern i min pergola. Istället för pelargonier får det bli tallris och enris som får stå för det gröna. En liten julros fick också plats där.

När jag satt och bläddrade i gamla Vakre hjem och interiör för några dagar sedan fick jag se det här bordet i en av de tidningarna. Jag har ju köpt det av Nina, "Vintage by Nina" som har butik i Ängelholm. Hon gör även reportage åt den tidningen och hade använt detta bord i ett av sina reportage.
Kram och ha en fin dag och gå försiktigt i halkan
Marita

5 kommentarer:

Sussi sa...

Jättefin tallrikshylla, och kul med ditt bord! Du har en kändis hemma!

Kram
Sussi

karoblume - lovely moments sa...

I love your blog :-)
Lovely greetings from Austria, Hannelore

SoF@Blindstyre.se sa...

Tack Marita det värmde! :)
(dina ord om mina/våra bilder)

Du vet att jag alltid tittar in och beundrar dina bilder/inlägg - men jag kan inte hålla på och tjata om samma sak VARJE gång. ;)

För det är alltid lika vackert...både inredningen och Bohuslän.

Tack/Ha det gott!

X-SoF/
numera alltså ett blindstyre. ;)

Madame Morell sa...

Fina bilder idag med hörru. Gillar bordet du köpt av Nina. Jag har ett parfymskåp jag köpt av henne - det såg jag med i en tidning för ett tag sedan.
Kram Jessika

Tidsmästarinnan sa...

Hej hej,
vad fina bilder du bjuder på. Nu vill jag också vinterpynta ju!
Kram
Susanne