lördag 20 november 2010

Snart advent

I dag snöar det och  blåser kalla nordliga vindar. Jag har försökt göra det lite mysigt  i pergolan idag.
Jag tände lite levande ljus och även några små ljusslingor har kommit upp där ute. Det gäller att göra det så ljust som möjligt nu när dagens ljus inte varar så länge. Lite glögg och pepparkakor serverades i pergolan idag efter en kall promenad i bergen.







Så här kallt och grått såg det ut  på vår promenad i bergen idag .
Ha en fortsatt fin helg alla som kikar in till mig.och tack för alla fin hälsningar.
Kram Marita

15 kommentarer:

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilka fantastiska bilder du tar i ditt vackra hem! Visst behöver man allt ljus man kan få nu när det börjar bli mörkt runt tre tiden... Ska ut och pynta vår entré i morgon med granris och ljusslingor.

Kram/ Anna

Huis, Tuin en Quilt sa...

What a lovely pictures! Holland is so crowdy, there are little beautiful places like that! There are people everywhere!

Have a nice weekend, Susan.

Det vita dårhuset sa...

Såååååååååå vackert!!!
Herre jösses vad jag skulle vilja se ditt hem LIVE!
Önskar dig en super trevlig Lördag vännen och kramar får du här :)

Shabby soul sa...

I like these images! Especially the third photo and the irn chandelier!
Good WE!
Silvia

SoF/Blindstyre.se sa...

Ditt öga för inredningsdetaljer och mys är precis som vanligt strålande Marita!

Där hade jag gärna tagit ett litet glas varm glögg med dig.

Tack för fina bilder!

SoF

Snäckskalsdalen. sa...

Så fint du har pyntat! Det behövs nu när det är lite lågt i tak och liksom mörkgrått hela tiden.
Underbara bilder och jag tycker väldigt mycket om den med sjöboden.
Kram
Agneta

Jeanette sa...

inspirerande!
jag ska genast sätta igång med mitt eget pyssel nu :)

Ha en bra dag!

Marieke Reintjes sa...

Wat a beautiful pictures, i love the scandinavian style, Have a nice sunday.
Byy, Marieke

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Hoppas du har haft en bra söndag!
Jag så sitter jag här igen och njuter av din blogg...fundera alltid på hur du gör... du är makalös till att inreda vackert, det blir så underbart,ljuvligt.
Imorgon skall jag och mina väninnor ha den årliga göra-kransen-på-dörren-kvällen, så jag fick fara ut till skogen idag och leta något att binda med, tyvärr låg snön så djup så lingonris var inte att tänka på, utan det fick bli granris.
Synd att du inte bor närmare då hade du varit välkommen på våran lilla glögg/krans kväll.Vi behöver någon som kan lära oss och ge inspiration.
Ha det gott, när jag tittar ut så vräker snön ned, så troligen börjar adventsveckan med rätt adventsstämning.
Kram Raina

Madame Morell sa...

Gillar din färgskala, så rofyllt.
Ha en go vecka.
Jessika

Birgitta sa...

Så vackert och stämningsfullt du har det hos dej, trevligt att få hitta hit. Mvh Birgitta

Tee of Vinnord Cottage sa...

nydelige bilder!!! Virkelig!!! Hærlige hvite og naturlige toner :)

Fröken Grön sa...

Underbara bilder!

Anonym sa...

Åh, vilken pergola du har... mer ett lusthus skulle jag vilja säga! Du har så smakfulla harmoniska arrangemang. Känner mig hemma hos dig!

Kram Eva-Mari

Marie sa...

Underbart vackra bilder, ser så rofyllt ut!!!!!

Ha en bra dag!
Kram Marie