måndag 1 november 2010

Redan November

God Morgon alla som tittar in till mig i Heestrand. Idag är det redan 1 november och tiden går så fort. I helgen har det regnat och blåst en hel del, men denna första dagen i november ser det ut att bli en riktigt fin höstdag. Igår var jag ute och plockade lite mossa och gjorde en krans som jag hängde i fönstret mellan köket och hallen. Jag har också klippt mina mysinträd så jag stoppade in lite sådana kvistar också bland mossan. Myrsinbladen liknar lite lingonblad i formen.




 Det lilla trädet i soppterinen är ett Myrsinträd

Ha en underbar dag alla så ses vi snart igen
Kram Marita

10 kommentarer:

fröken knopp sa...

Så otroligt vackert hemma hos dig!!mmm...jag njuter!!!

Varma Kramar Elin

projecantasi sa...

soothing...

Chrissy...The Apothecary Shop sa...

What a stunning post this is...sheer perfection!!!! All the best,Chrissy

Alba Linea sa...

love your nice pictures. best wishes and a cosy evening.
;0)

Prinsesse Elin sa...

Hei hopp
Nå er det lenge siden jeg har skrevet noen ord. Ja tenk nå er det allerede november og snart advent. ååå som jeg gleder meg. Jeg kjenner det kribler i magen bare å tenke på det:)
Så vakkert du har pyntet. Kransen er bare så vakker. Jeg må nok ut på tur å plukke litt ting fra naturen og lage litt kranser senere i denne måneden.
I kveld sitter jeg med symaskinen og syr hvite julestrømper med blonder og strykemerker.
Stoffet jeg bruker er et gammelt linne, kjøpt i Hamburgsund i sommer... deilige og gode sommerminner :) Ha en fin fin kveld videre. Klem fra Elin:)

Mina drömmars hus sa...

Som vanligt helt underbara bilder!

AC

STENLYCKA sa...

Vilken vacker krans du har gjort! Jaså det är så det lilla trädet heter,jag har också ett sådant men har aldrig vetat vad det heter.
Dina bilder är alltid så ljuvliga det andas lugn och ro över ditt hem.
Lika ljuvlig är din butik som jag besökte i somras men tyvärr var du inte där så jag fick möjlighet att träffa dig.
Ha det så gott på ditt vackra Heestrand!
Kram Raina

Sussi sa...

Underbar krans du gjort! Jag blev så inspirerad...ska försöka ta mig tid och fixa ihop nåt liknande om jag kan.
Det är verkligen "krans-tider" nu...de livar upp lite i den gråtrista novembervardagen.Man behöver alltid något fint att vila ögonen på!
Och du....den där vita trädgårdsstolen i järn....den skulle jag kunna vila mina ögon på hur länge som helst... Sååå fin!
Kram
Sussi

Rose Garden Malevik sa...

VITT Å VACKERT :)
Ha det gott
Håkan

Fröken Grön sa...

Nu hittade jag hit av en slump för allra första gången,
- så vackert du bor och vilka vackra bilder du visar! Kommer hit fler gånger!
Trevlig helg!
/Anna-Karin