fredag 5 november 2010

Allhelgonahälsning

Idag var jag en sväng till Grebbestad och då hittade jag vita julrosor i blomsterbutiken där. Jag köpte en som jag satte i köket i en påse med en Fransk juldikt på.  I morse var det alldeles vindstilla och soligt. Det har blåst över 20 sekundmeter flera dagar men idag var det stilla och havet doftade  så där gott som det gör av tång och salt ibland. 




Den här oljelampan har jag köpt i en antikaffär i Frankrike. Tyvärr läcker den olja så den går inte att tända, men kanske kan jag be någon som svetsar att täta den. Det står en text på den, men den är inte så lätt att läsa.


Tack alla som besöker mig
Kram Marita

9 kommentarer:

Torprosen sa...

Som vanligt vackra saker du visar..ha en riktigt god och fridfull helg du med..Kram Torprosen

SoF@Blindstyre.se sa...

Ljusterapi kan behövas nu när mörkret har smugit sig på...och det får jag här hos dig genom dina bilder på allt det vita. :)

Lika vackert som vanligt!

Trevlig helg.

F.d. Sök och du skall finna

Madame Morell sa...

Ja men lyllo dig! Du lever ju i verkligheten! Jag menar Provence en gång per år,,,mums. Jag bara fantiserar och luras jag. Tack för din goa kommentar hos mig. Glad!!
Kram Jessika

Weisser Traum sa...

guten morgen du liebe
ach du zeigst wieder wunderschöne fotos.
dein blog ist ein traum und mein absoluter vavorit.
sei lieb umarmt daniela

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken präktig julrosplanta!
Och visst är det skönt när det inte blåser precis hela tiden.
Kram

STENLYCKA sa...

Tack för din rara hälsning och dina alltid ljuvliga bilder.
Vi har en vacker vinterdag här med lite frost på marken och en svag novembersol, känns bra idag när mitt hjärta gråter. Det är ett år sedan min mor gick bort och en dag som denna kommer alla minnen tillbaka, känner en oerhörd saknad, men jag tror det är viktigt att få sörja för att senare kunna gå vidare. Livet kan vara krokigt men aldrig utan mening.
Stor kram till dig!
Raina

Svenska inredningsbloggar sa...

Fantastiska bilder som vanligt!

Trevlig lördagskväll.

AC

... sa...

...finfina bilder som vanligt!

Din sida inspirerar mig.
Ha en underbar november!

Soliga hälsningar Elis.

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Åh, så härligt att redan ha funnit julrosor...de ger en sån go stämning!
Ha en riktigt fin vecka,
kram Lydia