måndag 27 september 2010

Hummerpremiär

I morse när Pricken och jag gick vår morgonpromenad var det alldeles stilla och fint på havet. I morse klockan sju fick fiskarna lägga ut sina hummertinor. Vi såg inte så många för vi är inte riktigt ute så tidigt på mornarna nuförtiden.
Idag sken solen och det kändes befriande ljust,  till skillnad från i helgen då det regnat och varit grått.
Jag märker att ju äldre jag blir ju mer beroende av ljuset är jag.



Den här lilla burken med texten Karlsbadsalt har jag fyndat på en loppis i sommar. Den får nu stå i fönsternichen tillsammans med lite gamla apoteksflaskor och några lite nyare- I den ena står ett litet skott som jag hade med från Frankrike. Jag vet inte vad det är, men någon slags fetbladsväst är det, jag får se om den tar sig, den har fått lite rötter så jag får plantera den snart.


Kram och ha en fin fortsättning på veckan
Marita

8 kommentarer:

Fiafiber sa...

Åh vad härligt det ser ut! Vår fina lilla sjöbod, med den knallblå dörren fick vara med på bild! Kul! Vill också vara där och äta hummer!

Torprosen sa...

Som vanligt så visar du så vackra bilder..tur att jag får se havet här...längtar alltid dit. Ha en go vecka önskar Torprosen

Snäckskalsdalen. sa...

Det är så fantastiskt vackert där du bor, vackrare är svårt att finna. Vi har ett fantastiskt land och tycker man om naturen finns det så mycket att insupa!
Kram

Inspiration i vitt sa...

Så fint du har i dina fönster, gillar det såå mycket. Kram på dig Marita /Ingela.

Lina Gardelid sa...

Wow så vackert du har det runt dig! Både i huset och miljön utanför! Ett stort grattis till dig! :D

Ville passa på att göra lite reklam för mig (syns man inte finns man inte ju) och berätta att jag har utlyst en tävling på min blogg. En utlottning av annorlunda, färgglada, fina, kul och användbara kort för alla tillfällen. Ta gärna en titt och se ifall du vill vara med!
Hälsningar
/Lina

Stina sa...

Nää, så fint! Nu flyttar jag dit!;-) Kram Stina

Sirpa sa...

Helt underbara bilder! Vilken ställe!
Har en fin torsdag!
Kram Sirpa

... sa...

Finfina bilder på din vackra interiör och lika underbart är det på utsidan!

Tänka va bra man har det!
Soliga hälsningar/ Elis.