måndag 14 december 2009

Tonåring

Idag blir mitt äldsta barnbarn tonåring. Tänk vad tiden går, jag tycker inte det var längesedan jag höll på att ringa till BB i Uddevalla och undra om det inte hänt något. Jag ringde många gånger. En hönsmamma och hönsmormor har jag alltid varit. Då för tretton år sedan var det snökaos i Bohuslän. Idag har vi frost och kallt, ett underbart fint väder. Igår hade jag familjen på middag. Jag hade lite ene och kanelstänger och torkade äpplen som dekoration på bordet.



Nu skall jag på tonårskalas
Kram och ha en fin vecka


6 kommentarer:

hagagården sa...

Underbart vacker dukning,ha det så trevlig på kalaset.
kram
ninni

STENLYCKA sa...

Hej!
Ha en underbar födesledag. Vilken vacker dukning. Där skulle jag gärna slå mig ner.
Kram

Galleri Hönshuset sa...

Hej, allt väl?

Vilken underbar dukning, så fint dekorerat.

Ja tänk sen när man har barnbarn, vad kul det ska bli o skämma bort dem, precis så som min mamma gör med alla sina barnbarn =)

Idag är det snökaos här i dalarna. Äntligen kunde man fota ute lite med snö i bakgrunden =)....(Är man skadad när man tänker allt i foton nuförtiden? =)))).....)
Det gick inte fort o köra hem från jobbet idag inte. Många olyckor under dagen...

Önskar dig en underbar eftermiddag. Kram Pirre

Lotta-livets väv sa...

Tänk den dagen vårt lilla underverk hunnit bli tonåring? Tiden bara rusar iväg och jag gissar att kommer att säja som du:
-Jag minns den dagen då lilla Lovisa föddes.
Ännu njuter vi av babydofter från ett fjunigt huvud, av alla nyfunna kunskaper och blir stolta som tuppar över att hon kan sitta själv, över att hon gillar att få vatten ur ett vanligt glas.....
Tänk att det lilla kan ge så stor glädje!
Vacker dukning. Vit och underbar!
Kramar
/Lotta

Alba Linea sa...

your blog is sooo pretty and your pictures are great! want to visit your home. merry x-mas wishes!
;0)

johanna sa...

Hej
å vilken fin dukning!...Önskar dig en mysig jul!
Kraaaam