tisdag 1 december 2009

Efter regn kommer sol

Efter en mycket solfattig november slog vädret om i går. På Prickens och min kvällspromenad i går kväll var det -7 grader, månljus och stjärnklart. Jag behövde inte använda ficklampan för att se så ljust var det.
Jag har satt en liten dikesgran i i en zinkspann och några lyktor på ett av borden på utsidan.

I går morse lyste solen så fint på vår fina badö, Ulö-Dannemark.

Hoppas vädret står sig, för på lördag skall Camilla o jag stå på julmarknaden i Hamburgsund, och det vore mysigt om det var lite frost och sol.
Ha det bra
Kram Marita

3 kommentarer:

hagagården sa...

Ser underbart vackert ut där hos er.
Kram o ha en go dag.
ninni

S o F sa...

Vackert Marita, som alltid. :)

Vi såg också solen här igår för första gången på länge, och inatt har det varit runt 5 minus.
Idag strålar solen från en klarblå himmel så nu vill det till att komma ut på promenad och tanka D-vitamin för fullt.

Lycka till på marknaden och ha det gott!

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Ja visst är det härligt med rimfrosten, det är vi inte bortskämda med här nere i Skåne heller. Lycka till på julmarknaden, själv ska jag också stå på en julmässa på lördag för första ggn...ska bli spännande. :o)
Ha det så jättebra,'
Lydia