torsdag 16 april 2009

Underbara soliga dagar

Igår murade jag en ny liten mur där jag planterat buxbom. Ska försöka hålla dem vid liv genom att spola- duscha dem om det blåser för mycket salt på dem. På Sollidens Handelsträdgård i Hunnebostrand där jag inhandlar de flesta av mina växter kan man få lite tips och råd vad gäller växter. I krukan har jag planterat citronmeliss.

Jag inhandlade också ett par nya krukor som jag tyckte hade så fin form och färg. Mitt konstverk har jag nu flyttat på plats vid muren. I krukorna har jag planterat örter.

Ett underbart ljus och ljumma vindar var det ikväll på vår kvällspromenad, och det doftade så gott från havet.

Ha det gott

1 kommentar:

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

tänk så duktig du är som bygger murar...och jättesnyggt blir det dessutom! :o)
Sten är så vackert, tycker jag, naturligt vackert och tillåter växterna att spela huvudrollen.
Ha det så jättebra,
Lydia