torsdag 9 april 2009

Glad Påsk

En intensiv helg väntar med mycket aktiviteter på gång. Förutom butiken som är öppen hela helgen har vi Loppis och konstutställning på Vandrarhemmet.

Dessutom på Påskafton övergår jag från att vara farmor och mormor till att bli den förvirrade hönan Agda som hela tiden tappar bort sina ägg. Då blir det äggjakt i bergen. Jag skriver kartor som mina barnbarn får leta reda på. Det har varit en tradition i många år, som de inte vill vara utan.



Kvasten väntar

Vita tulpaner, jag bara älskar dem

6 kommentarer:

Engelska Villan sa...

Hej Marita,
mysigt inlägg som vanligt! Det där med äggjakten lät ju hur roligt som helst. Skulle jag ha älskat som barn. Mina är lite för små, men jag ska komma ihåg det till nästa år!
Glad påsk!
Kram Anna

Chatarina sa...

Hej!
Lycka till med äggjakten. Jag längtar så till sommaren när vi kommer ner
Glad påsk
Kram Chatarina

Michelle´s Passion sa...

Åh så mysigt det låter med äggjakt, det förstår jag att de inte vill vara utan..trevligt att ni har öppet hela påsken, ska försöka att hinna med en liten tur till er ljuvliga butik..Glad Påsk önskar Michelle

Anonym sa...

Hej Marita!
Ville bara titta in och önska dig en Glad Påsk! Vi har också äggjakt som tradition.;))Mailar dig snart!
Ha det gott!
Kramar
Marie minlillaveranda

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Hejsan! Hoppas ni hade trevligt med kartor och äggletande, visst är det härligt med traditioner! :o)
Det är alltid lika roligt att titta in till dig, du har så fantastiska bilder man kan drömma sig bort med!
Ha en härlig Annandag,
Lydia

mitt skärgårdsliv sa...

Så mycket fint du visar här på bloggen. Äggjakt är jätte skoj!! Nu ska jag fortsätta och kika vidare här på bloggen!!