fredag 28 maj 2010

Lite syrendoft

Idag har jag plockat in lite syrener. De doftar underbart. Liljekonvalj och syren tillhör mina favoriter när det gäller blommor. Tyvärr är det bara en kort stund som man får känna doften av dessa underbara blommor. Tiden mellan hägg och syren  tycker jag är den absolut bästa tiden på året.
Nu står dörrarna öppna för att ta emot sommaren. Jag hoppas att det blir en fin sommar efter den här kalla och långa vintern och att vi kan sitta ute mycket i sommar.
Kram och ha en fin helg
Marita

3 kommentarer:

pysseltanten sa...

Visst e de härligt med syrener...
Din pergola är bara sååååå fin!...
Älskar dina korgstolar...
Kraamizar Git

Sirpa sa...

Hej Marita! Jag håller med dig med blommorna! Doften är helt underbar!
Vilken fin uteplats!
Har det bra!
Kram Sirpa

emilias gömmor... sa...

Gillar ditt uterum! Jag tycker också att denna tiden är bäst!
Syrén och liljenkonvalj är något som sitter i från barndomen. Antagligen från doftminnet.

Kram Mimmi