onsdag 26 maj 2010

Hemkommen från Italien

Efter en underbar vecka i Italien är jag hemma igen i  mitt Mysiga Heestrand. Det har hänt så mycket i naturen på den här veckan. Ibland måste man resa ut för att uppskatta det man har hemma och hämta inspiration och vidga sina vyer. Den här bilden tog jag i en klosterträdgård som låg granne med där vi bodde. Tio nunnor bodde i detta  benedikte kloster.
.Det här är en gammal etruskisk by. Just den här bilden har jag på en tavla som en konstnär vid namn Tore Ahnoff målat. Jag hittade den här byn för fem år sedan och det är en liten pärla som jag gärna återvänder till.
Hemkommen möttes jag av liljekonvaljdoft,   det var Camilla som plockat lite och satt in i mitt kök. Jag älskar liljekonvalj.   Nu skall jag ut i den skira sommargrönskan och klippa gräs. Ha en fin dag,
Kram Marita

2 kommentarer:

Sussi sa...

Välkommen hem till Sverige igen!
Oj vad mysigt det såg ut i "din" lilla Italienska by! Det verkar vara en riktig pärla....
Visst är det så...man måste resa bort ibland för att vidga vyerna och uppskatta det man har på hemmaplan!
Liljekonvaljer doftar fantastiskt...jag är i Frankrike just nu och kommer troligtvis att missa liljekonvaljblomningen i år...men men...jag får ju uppleva en hel del annat här i stället!

Snäckskalsdalen. sa...

Välkommen hem!
Så mysigt det ser ut. Ibland är dom där klostren så fina att jag funderar på att bli nunna!
Ha det gott här i kalla våren!
Agneta kram