lördag 26 oktober 2019




Ett nytt Kapitel i livet.

Det är inte så enkelt som man tror att flytta från ett ställe till ett annat. Eftersom jag har trivts så bra i 
mitt hus i det underbara lilla samhället Heestrand, och där jag bott nästan hela mitt liv så kom ändå den dagen jag vågade ta steget och ändra mitt boende. Anledningen var flera. Huset var för stort, tomten för stor 
och väldigt få grannar som bor året runt. Det är inte lätt att bli gammal och inse att man får dålig ork och inte klarar att sköta så mycket längre. Det är bara att inse att kroppen inte vill lika mycket som jag vill. 

Nu har jag dock flyttat till ett litet gulligt centralt beläget hus i Hamburgsund. 

På tomten finns både utedass och jordkällare. Tomten består nästan bara av berg. Inget gräs att klippa. Den lilla bit som fanns där har jag låtit göra en parkeringsplats. Garaget har blivit ett sommarrum.






Jordkällaren eller potatiskällaren som det tydligen har varit förrut är byggd av granitblock.

Det här är dasset, byggt i granitblock och insmugit i bland syrenerna.

I
Kram
Marita

Inga kommentarer: