söndag 30 november 2014

1:a Advent

Kville kyrka fyller 150 år


Idag  1:a Advent har jag varit på jubileumsgudtjänst med körsång i Kville kyrka. Kville kyrka har genomgått en omfattande inre renovering under lite drygt ett års tid . Kyrkan har blivit så ljus och fin.
Foto Barbro Graf



Så här glad såg kyrkoherde  Madeleine Myrström Kamb ut när hon står i den nyrenoverade predrikstolan.
Solen sken så vackert in i kyrkan under gudstjänsten. Det var verkligen en ljus stund.

Efter gudtjänsten fick man även gå upp och titta i Muséerummet  och så serverades kaffe och tårta. 
Kville kyrka är en av de största landsortskyrkan i Sverige. 

Även här hemma har jag tänt adventsljus. Jag har även pyntat med små dikesgranar.



I fönstret mellan köket och hallen har jag en fin liten madonna.
Jag älskar ljuset och blir så glad när solen skiner.

Kram och ha en fin helg
Marita

1 kommentar:

Seawashed sa...

You posts are always beauty to me. Blessed Advent.