måndag 22 september 2014

Loppis de Lux och Hummerpremiär

I lördags var jag på en jättefin loppis utanför Trollhättan.  Det var några bloggtjejer som hade anordnat loppis de Lux i en trädgård där. De  var de här som var där:  Carina med sin blogg Made in Persbo,  Marie-Vita Ranunkler, Mia-Lilla BlankaSandra-Vintage House, Mia-Rummet för välbefinnande, Suedeco2L´Fabriken, Camilla-Millandante

Den här  lilla fina skålen hittade jag på Carinas bord.  Den passade så fint ihop med mina andra skålar som jag har i skåpet i rummet. 


Den här säcken som jag satt runt olivträdet hittade jag hos Sandra.

Här är Sandra med bloggen Vintage-House och Agneta och hennes man på Suedeco. Hos Suedeco hittade jag också några saker, men de kanske kommer i något annat inlägg .
Idag är det första riktiga höstdagen här och idag är det hummerpremiär. Det var lite synd att det blev så blåsigt nu när alla hummerfiskare skall ut på havet. 

Kram och ha en fortsatt fin dag
Marita

2 kommentarer:

Seawashed sa...

How fun to go to a market put on by blog friends. Your dish goes perfectly with its lovely patina. Happy Autumn.

Burlap Luxe sa...

Love your ironstone wares, such a beautiful collection to show off to Ll who share your design passion here. Sounds like you had so much fun with friends.
Love your Nordic feel to your flea market decor.

See you soon

Xx
Dore