lördag 29 januari 2011

Gammal dörr

Jag har länge haft en gammal dörr ståendets i garaget. Häromdagen kom jag på att den skulle passa fint i mitt sovrum, lutandes mot en vägg. Väggen i sovrummet har sett lite tom ut, det har saknats något där. Siffrorna målade jag med en blandning av tjära, linoja och terpentin. Jag älskar doften av trätjära. Jag tror det hänger  ihop med att när jag var liten, var jag alltid med  pappa på varvet när det var dags att göra iordning båten på våren, och där doftade det linoja och trätjära.  


 Jag spikade i några små spikar och hängde upp några av mina favorithalsband.

 Igår när jag promenerade på kajen vrakade jag en fin bräda som jag skall göra en hylla av i butiken. Nu är snön nästan borta och det känns väldigt skönt. Ljuset är på väg tillbaka, dagarna blir allt längre. Klockan var nästan halv 5 i går eftermiddag när jag tog den här bilden och solen är fortfarande uppe.
Ha en fin helg
Kram Marita

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej !! Visst är det fint med gamla dörrar;) har också en i sovrummet men jag hängde upp den liggande som en sänggavel.... kul att ta en titt på er sida, alltid något man snappar upp...trevlig helg

Det vita dårhuset sa...

Mmm Gamla dörrar kan man göra mycket vackert med :)
Du har så fint!!

Kram Erika

Fröken C sa...

Hejsan!
Vilken underbar gammal dörr:)

Har en i vardagsrummet som är från ett jättegammalt torp.
Funderar ibland på vilka människor som gått in o ut genom den:)

Ha en härlig morgondag!
Kram C

The House of Antoinette sa...

Snyggt - jag gillar dörrar och fönster som dekoration.
Fint att hänga smycken på den.
Kul med ny inspiration.

Ha en härlig helg, Anette