torsdag 9 december 2010

Fin liten skulptur

Den här lilla stenskupturen har varit beslagtagen av den Italienska polisen i flera månader.  Min syster som skulle ta med den hem när hon åkte hem  i höstas blev stoppad och fråntagen den av polisen på flygplatsen i Rom, för de trodde det var en gammal skulptur från Etrusktiden. Efter många om och men har jag i alla fall fått hem min lilla fina skulptur som jag köpte i våras när jag var i Italien, och detta tack vara min syster och svåger som har varit och hämtat den hos polisen i Rom.
Nu har hon fått en plats i mitt gästrum . 



Så här fint var det igår kväll när Pricken och jag gick vår kvällsrunda.


Det är  några som frågat om humorakademien. Gå gärna in och läs http://www.humorakademien.se/
I går kväll snöade det igen så nu skall jag ut och skotta.
Kram och ha en fin kväll
Marita

10 kommentarer:

karoblume - lovely moments sa...

Oh, what wonderful and great pictures!
Lovely greetings from Austria, Hannelore

SoF/Blindstyre.se sa...

I det där gästrummet skulle jag kunna tänka mig att få bo i några dagar - som ljusterapi. ;)

Tack för vackra bilder, både inne och ute.

Så fint, så fint...

Ha det riktigt gott Marita!

SoF

Monica sa...

Hej !!
Vilken lustig historia !!
Ja du, här är de ju inte riktigt kloka...
Vad fin den var och vad fint du har i sovrummet !!!
Och din omgivning är ju bara heeeeelt underbar !!
Kram,Monica

Shabby soul sa...

Soooo beautiful!!
And the landscape too is ... so peaceful!
I Like your home!
xoxo
Silvia

Mina drömmars hus sa...

Vilket underbart rum!!!

Ha en skön helg
AC

Snäckskalsdalen. sa...

Du milde så vackert det var på bilden, ojojoj, platt sjö och vackra färger.
Det var kul att läsa om Humorakademien, tack för det. Det verkar som om ni har trevligt och att den verkligen är aktiv.
Vilket mysigt sovrum du har. Får lust att gå och lägga mig fast jag just stigit upp!
Trevlig helg, kram
Agneta

VÄSTKUST sa...

Tack för trevlig kommentar och visst finns det guldkorn uppåt Bohuslän!
Ha en skön helg

Unknown sa...

Vilket underbart vackert hem du har.
Så inspirerande många detaljer och så fina bilder du fotar.
Och i gästrummet skulle jag gärna stanna:)

Hälsningar
Annika
http://precioussister.blogspot.com/

MårsArt sa...

Härliga bilder du bjuder på.
Du har en vinst hos mig.
Maila mig din adress, så skickar jag den.
Ha en skön 3e advent.
Agneta

Villa Alba sa...

...what a beautiful blog, I love your pictures and decoration so much.

The colour white is magic and perfect for Christmas.

Merry Christmas and lovely greetings from Germany, Mary