torsdag 12 november 2009

Redan jul vid sjöboden

En kväll i förra veckan hade två av mina barnbarn och jag en pysselkväll. Vi hade jättemysigt och det blev en hel del små jultomtar och änglar gjorda. Det blev också många härliga skratt medan vi pysslade, åt pepparkakor och drack julmust.
Idag har jag varit vid sjöboden och fotograferat några av våra alster.
Här är en liten tomtefamilj


Det här är kottebarn som jag lagt i en liten fågelbur som vi säljer i butiken.
Om man klickar på bilden ser man kottebarnens ansiken, de är så söta...

Lite julrosor i fina påsar med en fransk juldikt fick också följa med till sjöboden.

Jag tog även med en del badsaker. Lite kallt kan tyckas , men om man badar bastu och sedan hoppar i plurret kan det gå an.

Jag badade inte.........
Kram och ha det gott i novembermörkret

2 kommentarer:

Min-Hus sa...

Hi,
all your things look so beautifull!!
I like your Blog very much.
Many greatings from Germany
send to you

Anja

Galleri Hönshuset sa...

Hej du kreativa tjej, allt väl?

Vilken mysdag ni måste ha haft, och finfina saker du visar.

Lät otroligt skönt med ett dopp, skulle behövas för att piggna till lite. Är alldeles slut av all denna mörker. Planerar redan när vi ska ut med båten till våren =))) Vill ha sol, nuuuu!..

Ha en toppen helg. Kram Pirre