onsdag 22 oktober 2008

Riktigt höstrusk

Ute är det riktigt höstrusk. Blåser och regnar nästan hela tiden. Eftersom jag inte har tagit upp båten än känns det lite extra pirrigt när det tar i med vinden. Jag och Pricken hade tänkt oss några fina promenader ute på öarna här runtikring i höst. Vi får väl se hur det blir med det.

Idag har jag haft en ledig dag från jobbet och då fick det bli att städa. Ibland behövs ju det också. Jag älskar mitt hus för att det ligger så ljust. Jag har bara berg och himmel utanför i väster. Min bästa plats att sitta och läsa är det här rummet som också fungerar som entré.





I eftermiddags kom faktiskt solen och tittade fram en stund.


I butiken har det blivit ljust och fint, våra goa killar på Sylves El i Hamburgsund
har varit och satt upp lite nya armaturer.
Nu har vi också börjat få in lite saker som har med julen att göra. Idag har det kommit många fina saker från Jeanne d Arc Living som vi skall packa upp i morgon.
Bland annat har detta söta par anlänt.

Så här såg det ut på havet i eftermiddags när Pricken och jag tittade till båten.


Ha en skön helg alla

7 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Vilket vackert hem du har! kram

S o F sa...

Tack för fina bilder! Ditt hem ser så fint och harmoniskt ut.
Rummet ser extra härligt ut när solen skiner in.

Ja här har också varit riktigt höstoväder idag. Men det är mysigt inne den här tiden på året.

Ha det fint!

Kamomilla sa...

Tack för din kommentar! Så fint du bor, vilken underbar miljö. havet ger styrka och välmående. Vi har också havet runt knuten. jag skulle inte kunna leva utan havet i min närhet...
Du har det så vackert i ditt hem!
Ha en skön helg!
kamomilla

maiju sa...

Hittade hit via Lilla Kamomilla - vilket hem du har!! Helt underbart! Hoppas det är okej, att jag länkar dig?

Kram Fru Skrot

Anonym sa...

En underbar bild, förknippad med tusen minnen, med "butlarnes sködja" och havet rätt ut mot Jarle Flaskär.

Tack!

gunnar e

Millas hem sa...

Hejsan!
Förstår att du älskar ditt hus, det är underbara bilder du visar!
Helst den där solen tittar fram....jättevacker!
Kram Camilla

Galleri Hönshuset sa...

Hej. Så underbart vackert o rogivande du har det. Du fångade verkligen solens strålar som sökte sig in i rummet. Bara älskar bilden vid vattnet....Ha en bra Tisdag. Kram Pirre