söndag 18 december 2011

4:e Advent

Båtsman och jag vill önska alla en fin 4:e advent. Här hos mig är det fortfarande lite si och så med kommunikationerna. Jag har varit utan TV, bredband och telefon i ytterligare nästan två veckor. Nu har jag dock åter fått ledningarna att fungera, men man vet aldrig när de spränger av dem igen. I torsdags var jag en riktigt stolt mormor. Jag var på  Soaré i Hamburgsundskolan, där min "lilla" Ida var skolans Lucia. Ida är mitt äldsta barnbarn och hon går nu i nian. Tiden går så fort.

Efter alla stormar som varit i höst har det blåst in väldigt mycket skräp på stränderna, men också mycket fin vrakved. Jag har fått tag i så många fina fint slipade brädor. En har jag lagt på skänken i gästrummet.
Jag gillar att gå och vara sakletare på stränderna.


På handelsträdgården fick jag tag i en jättestor fin tekopp. I den står nu ett litet myrsinträd



I går eftermiddag såg det så mörkt ut över havet precis som det skulle bli regn eller snö, men idag skiner solen som jag älskar.
Kram och ha en fin vecka före jul. Det hjälper inte att stressa, vad gör det om hundra år om inte allt är perfekt. Njut av dagen.
Marita

10 kommentarer:

angie sa...

hallo, marita! ich wünsche ihnen einen schönen 4. advent! danke für die schönen bilder, angie

Sabelhagens Olivlund sa...

Så många fina bilder!
Lite vitt puder har vi fått på marken.
Önskar dig en mysig 4:e advent.
Kram Maria

Fru R. sa...

Heia
Så flott hos deg!!!
Ha en fin 4 advent og kos deg i førjulstiden.
Klem fra Mette

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka vackra bilder och så underbart att kunna hitta skatter på stranden!
Ha en riktigt fin söndagskväll!
Kram/Lena

Tinas bo sa...

Önskar dig oxå en mysig 4:e advent!!

Vilken härlig bräda du hittat!!
Ja det måste vara mysigt att kunna gå och sakleta...
Teekoppen är ju bara såå läcker!! :)

Dina bilder är som vanligt sååå vackra!!

Kraaaam Tina

Frøken Anker sa...

Sikke skønne billeder, du viser. Og så hyggeligt. Din udsigt tror jeg er mange, der misunder dig. Hvor er den flot :-)

Hav en dejlig adventssøndag
Birgitte

STENLYCKA sa...

Men vad jobbigt för dig att inte kommunikationen fungerar hos dig, hoppas det rättar sig till.
Ditt hem och dina bilder är som vanligt ljuvliga att titta på. Även om den över havet ser lite mörk ut, nästan så man anar att det skall bli åska.
Har du inte haft åska i veckan? Vi hade det en natt,och den mullrade och gick som på sommaren.Konstigt är vårat väder.
Ha nu en bra vecka!
Kram Raina

Inka sa...

Hej, Marita!

Ja, åren går så fort. Nu har inte jag några barnbarn än men jag kan tänka mig känslan.

Oh, så vackra bilder du visar (som vanligt). Vilken vacker drivved du hittat. Så dekorativt och så fint havet har slipat den.
Och vilken stor och fin tekopp. Helt underbar. Ja, dina bilder är outstanding.

Kram på dig och God Jul


Inka

Snäckskalsdalen. sa...

Precis, man borde ta det lugnt och jag försöker, jag är så förkyld så det sköter sig liksom självt....
Vi har samma problem med anslutningen hör jag, fast det verkar inte bero på samma saker, men här i området ligger telefonledningarna huller om buller och träd ovanpå här och där och ingen ordning är det. Det böljar fram och tillbaka med anslutningarna.
Underbar bräda, jag har också gått och letat lite, men en så fin bräda har jag inte funnit. Ännu!
Du har det så fint hos dig och havsbilden är underbar!
Agneta kram

Weisser Traum sa...

oh meine liebe
bei dir ists einfach traumhaft.
dein blog liebe ich über alles.
wünsche dir eine gesegnete weihnachtszeit.
umarme dich daniela