onsdag 2 juni 2010

Bacchus-Vinets gud

I går fick jag den här underbara buketten  med vita rosor och en fin virkad kruka runt av en väninna. Jag hade bjudit några vänner på middag och tack vare mina nya dörrar till pergolan kunde vi sitta ute  hela kvällen.  I Italien köpte jag en skulptur föreställande Bacchus-Vinets gud. Det är huggen i sten och den var inte helt lätt att få med hem på flyget. Den väger 16 kg. Nu sitter den i alla fall i min pergola under vinrankan  . Jag ser redan att det kommer små vindruvsklasar på vinrankan. 

Idag skall jag bottenmåla båten och förhoppningsvis blir det sjösättning till kvällen. Idag håller Hamn och Sjö på att sätta ner pålarna som gick upp i vinter på grund av isen. Jag längtar ut på havet nu, hoppas det fina vädret håller i sig så kanske det blir en tur snart.
Kram Marita

3 kommentarer:

Sussi sa...

Oj...16kg! Vilket flygbolag åkte du med?? Fick du boka en extra sittplats? :o)
Men jag förstår att du tyckte det var värt besväret! Den är ju underbar, och vilken bra plats du valt...under vinrankan! Det blir säkert extra mycket druvor i år!

Kram
Sussi

Snäckskalsdalen. sa...

Så fint det är! Riktigt som i ett Medelhavsland men svenskt! Det är inte dumt här när den här årstiden äntligen kommer - dock kunde den vara lite längre!

Ja, ut på sjön vill man ju och här fiskas det makrill för fullt. 3 dagar i rad har vi fått makrill. Även 3 dagar i rad till middag.....undras vad det kan bli idag!

Ha det gott i Heestrand!
Kram
Agneta

... sa...

... du tar så himla fina bilder!

Det känns nästan som att jag sitter i din korgstol. Härligt å fint!

I med båten bara, för nu är det dax att börja njuta av havet.

Soliga hälsningar från Elis.