måndag 16 november 2009

Lite förberedelser inför julen

I år skall Camilla och jag vara med på två julmarknader. Dels skall vi vara med i Hamburgsund den 5 dec och så skall vi vara med på Gårdarnas Julmarknad i Ljungbytorp den 12 december. Torsdagen den 26 november har vi som vanligt vår mingelkväll i butiken, då serverar vi bubbel med tilltugg. Julen närmar sig verkligen med stormsteg. I helgen köpte jag de första hyacinerna för i år och satte in. Det doftar underbart. Lite tidigt men det gör inget.

Några hemtrevnader får också plats på bordet.

Igår var här ett strålande väder med sol och nästan helt vindstilla. Så här såg det ut vid havet då Pricken och jag gick till jobbet.

Ha en fin dag

4 kommentarer:

... sa...

...va fint du har det hos dig!

Att stå på julmarknad verkar ju supermysigt. Hoppas att ni får en bra försäljning!

När jag ser dina naturfoton, så funderar jag ibland på om man verkligen skall bo i stan.
Så småningom kommer man nog hem igen!

Soliga hälsningar från Elis.

S o F sa...

Kan det bli bättre Marita, lite mysig inredning och vacker natur. :)

Ha det gott där uppe!

Lotta-livets väv sa...

Vilken underbar promenadväg ni har till jobbet, du och Pricken. Skönt att få sällskap. har inte varit i butiker på länge...men jag längtar efter de första hyacinterna jag också......
Tack för e-brev. Besök ska jag försöka få till framemot sommaren.....
Kram
/Lotta

Lotta-livets väv sa...

Hej vännen!
Låter kul med mingelkväll. Du kanske kan spela skivan *hm, hm*...och göra lite reklam????? Eller det är kanske bjällerklang som gäller!!!!! När det snart är jul?
Kramis
/Lotta