tisdag 22 september 2009

Lite höstlikt

Den här skylten "Cuisine" hittade jag när jag var i Frankrike nyss. Det är inte så att det är risk att man går vilse i mitt lilla hus, men jag tyckte ändå att den kunde få sin plats hos mig.


Från hallen ser man in i köket

Här ligger Pricken och väntar på mat ....

Tygen jag har som förhängen för skåpen har jag alla köpt i Frankrike. De har så härliga monogram broderade och fina handsydda hålsömmar.




På vår morgonpromenad idag blåste det rejält. Det gjorde det igår också, så jag tror inte det var så många som var ute och drog några hummertinor. Jag såg inte någon båt ute på havet. Jag var en sväng till Fjällbacka och köpte den nya boken av Camilla Läckberg, så nu kan kan jag sitta inne och läsa tills stormen har bedarrat. Jag gillar att läsa hennes böcker eftersom de utspelar sig nära här och att man känner igen alla platser hon skriver om.


Inte längtar jag efter att doppa mig i havet nu.....

Kram

10 kommentarer:

Stina sa...

Så fint du har det.:-)

Anonym sa...

Det är väl aldrig fel med franska skyltar!? :o)
Ja, hu som det blåser, barnen fick verkligen hålla i sina kepsar idag vid vår skogspromenad.
Ha det fortsatt härligt,
Lydia

S o F sa...

Kanske inget badväder, men ack så vackert...ändå!

Ha det gott!

Lotta-livets väv sa...

Ser inte frestande ut för ett dopp prixxis....men väl att sitta inne med en bok...läsa och mysa....
Det är något visst med att läsa böcker från ställen man har anknytning till...att man liksom känner igen sig. För tillfället ligger läsningen ganska lågt. Händernas arbete pockar på och jag håller dom gärna sysselsatta. Det är lite meditativt att låta händerna sköta sitt, medan tankarna valsar runt.
Vackert skyl..och underbart vackra textilier!
Kram till dig!
/Lotta

Inspiration i vitt sa...

Ojoj så fint du har det, precis i min smak. Ditt kök är underbart och du får till det där lilla extra som gör det så speciellt.
Förstår att er resa till Frankrike var härlig och vilka tyger sen då såååå fint. Ja nu blåser det rejält och det är det värsta jag vet men du är väl van det kan jag tro.
Ha det gott och kram på dig/Ingela.

Gillberg sa...

Vilket rofyllt hem Du ser ut att ha! Skönt att "kura" i när vinden viner kring öronen...
Mvh Ellinor på Gillberg

Det vita dårhuset sa...

Ta ett dopp där du...... Då kan jag lova att huden drar ihop sig i alla fall *fniss*
Love your home =o)

Kramen Erika

H A N N A S - F O R M sa...

Å, så underbart det ser ut på sista bilden...lääängtar till havet då jag ser den...jättefint ser det ut på dom andra oxå!

KRAM till dig!
Hanna

LIVS LYST sa...

For et nydelig kjøkken dere har!!!! Her var det mye som var godt å hvile øyet på ja... Og bor dere så nære vannet????? Så fantastisk i tilfelle!!

Ha en fin søndag.
Hilsen Liv

Galleri Hönshuset sa...

Hej, hur står det till?

Vad härligt det ser ut med vågor. Här blåser det riktigt ordentligt idag också, men tyvärr ser jag inga vågar, bara en massa bilar =) Vi har marknad i byn idag...har stått som parkeringsvakt hela förmiddan så jag är ganska så slut...skönt och sätta sig vid datorn nu när barnen har fullt upp med och leka med sina kompisar =)

Vilka bilder du tar, häääärligt inspirerande.

Jag får "klicka" till dig när jag längtar till vattnet och havet =)För nu är båten vinterfixad för denna gång =(

ha det gott. Kram Pirre