lördag 8 augusti 2009

Sommaren fortsätter

I dag tog jag mig en tur till Lasses foto i Lysekil för att köpa mig en ny kamera. Den gamla kameran hade slutat fungera så det var dags att byta ut den.
Det är så trevligt med personlig service och vänligt bemötande och där man kan dsiskutera sig till vad man vill ha.
I antikaffären intill köpte jag mig en jättefin sil, som jag kan ha när jag rengör fontänen från blad och skräp.


Det var en underbar dag idag så på eftermiddagen tog jag mig en båttur till Hamburgsund.
När jag kom nästan tillbaka till Heestrand kände jag för att ta mig en tur ut på Valö huvud. På ett av sjömärkena satt en Skarv eller Ålekråka om man så vill och torkade vingarna


Ännu återstår förhoppningsvis några fina dagar även om kvällarna blir mörkare.
Det är mysigt att åka på havet och se marelden i vattnet nu i augusti.
Ha en fortsatt bra helg
Kram Marita

3 kommentarer:

Lotta-livets väv sa...

Visst fortsätter sommaren! Det kan vara många fina dagar kvar. Ett år badades det i Klarälven till långt in i september. Vi får tro på det. Mörka kvällar har sin tjusning och jag kan gott förstå att marelden är vacker.
Njut av din vackra kust!
kram
/Lotta

Lotta-livets väv sa...

Visst är det så....att du kan inte vara till hjälp för andra om du inte mår bra själv. För att må bra kan man göra som du, ta båten och uppleva öppna vidder, salt vatten och mareld.....eller som jag lufsa runt i skogen och glutta mellan tallarna!
Kram
/Lotta

Galleri Hönshuset sa...

Halloj. Hur står det till?

Vad härligt =)..."jag kände för att..." och så tar man båten dit man vill...Mina drömmar =)

Var till Helsingborg i helgen...Oh det är så vackert...

Kram till dig / Pirre