torsdag 2 oktober 2008

Under Platanerna i Provence


Än en gång har jag haft den stora förmånen att få återvända till Fox Amphoux och till mina vänner där Michel och Angelica.Den här poolen har Michel ,som är murare och keramiker och konstnär byggt tillsammans med sin kvinna Angelica . Angelica är konstnär och fotograf och de har en underbar trädgård.De har även ett byhus i det gamla Fox Amphoux, där jag hyrt i många år.
Det är en lisa för själen att få vandra runt i de små byarna i bergen i Provence. Det här är Cotignac där vi var på marknad och inhandlade diverse mysiga saker.
Jag älskar murar


Det här tyget inhandlade jag i en by som heter Aups och som ligger i bergen i Provence. Tyget ska jag ha som gardin i mitt gästrum, det har tidigare kanske används som sängöverkast. Det är broderat med vitt på vitt.

7 kommentarer:

S o F sa...

Vilken undbar miljö! Ser så härligt ut.

Där förstår jag att du trivs.

Ha det bra!

Helene på Rörvik sa...

Hej Marita!
Underbara bilder, vi längtar redan tillbaka!
Kram Helene o Jonas

Mitt vita hem sa...

Hej
Vilken underbar blogg. Här kommer jag att komma och titta många gånger. Och butiken verkar ju vara jättefin.
Kram Heidi

Betty sa...

Jisses vad vackert. Tänk vad många hemska poolbyggen det finns när man faktiskt kan bygga en som är vacker liksom den era vänner har. Skulle själv vilja ha en damm i den stilen.
Kram Betty !

En dag på Villagatan sa...

Hej!

Va mysigt att va i Frankrike, ser så fint ut.

Hoppas ni har det bra och att allt är väl.

Kram Uffe

Inspiration i vitt sa...

Hej Camilla det var ett tag sedan jag tittade in till dig men nu är jag här och kikar och ser att allt är bra med dig.
Vilken härlig resa du gjort, det ser så vackert ut att man nästan svimmar.
Ditt gästrum skulle jag inte ha nåt emot att bo i, så himla fint du gjort där.
Kram på dig/Ingela.

Lina sa...

Hej!
Oh, va härliga bilder du visar!!!Vilken pool! Vill se mera bilder!

Kram, Lina