lördag 8 februari 2014

Lite sol

Idag skiner solen äntligen efter flera dagar med dagsregn. Det bästa med regnet var att snön har smält för då kan Båtsman och jag gå i bergen igen. De regniga dagarna har jag ägnat mig att måla en liten Emma. Den här fåtöljen köpte jag i Grebbestad för ett tag sedan och den är väldigt skön att sitta i. Den är inte lika gammal som den jag har i hallen men ändå väldigt fin. Tyget var rosa, det var inte riktigt min stil så jag har helt sonika målat tyget vitt. Själv tycker jag den blev väldigt fin och den passar väl in i mitt gästrum.



Idag tog Båtsman och jag en tur upp till det lilla kruthuset i berget. 
Förr i tiden användes det till att förvara krut i som stenhuggarna använde när de sprängde sten här i berget. Nu är huset utan tak men stenväggarna står stadigt kvar.
Här är utsikten från kruthuset. 





Kram och ha en fin helg
Marita

2 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Jag kan mycket väl tänka mig att inta det gästrummet! Och att måla på tyget var ju verkligen innovativt! Det går alltså?! Festligt.
Och jag kan även tänka mig kruthuset, ett litet tak och jag flyttar in. Den utsikten går inte av för hackor.
Agneta kram

Ewa`s Galleri sa...

så fin emman blev,Var det svårt att måla,vad hade du för färg och blev tyget hårt efteråt,det blev många frågor
Ha en bra dag