söndag 19 september 2010

Poesi

I lördags satt jag och gick igenom en låda som jag skrivit kuriosa på. Då fann jag bl a min mammas gamla poesibok som jag tagit hand om efter hennes död. Nu för tiden tror jag inte det är så vanligt med poesiböcker bland barn. Jag hade också en som alla mina klasskamrater och vänner fick skriva en vers i.
Mammas poesibok var så vacker så jag tog fram den och lade fram den på ett litet bord.  Den här versen är skriven 1930 av en vän till henne.




Idag skall jag ut i solen och fortsätta mitt stenprojekt. Igår var en lång dag inne i vallokalen där jag satt som valförättare och sedan rösträknare till långt fram på natten.
Kram och ha en fin dag i höstsolen
Marita

5 kommentarer:

Sussi sa...

Så härligt nostalgiskt! Mera poesi i vardagen skulle inte skada!
Vilken fin amfora du fått med dig hem! Underbar! Liksom hela ditt uterum!
Kram
Sussi

STENLYCKA sa...

Så vackert de skrev förr. Jag har också två gamla poesi böcker från min mans farmor. Kanske får ta fram någon av dem.
Antar att du är trött idag. Har också jobbat som valarbetare många val men i år arbetade jag bara med förtidsröstningen det fick räcka. Jag vet att det tar tid på valnatten innan alla röster är räknade. och i år var det ju många förtidsröster som skulle bockas av och läggas i valurnan innan valen kunde räknas. Så jag förstår att det blev en sen natt.
Hoppas allt gick bra.
Kram Raina

Huis, Tuin en Quilt sa...

Hey,

What a lovely pictures!!!

Have a nice evening,

Susan from Holland.

Inka sa...

Hej, Marita!

Ja, så vackert. Och en mycket vacker dikt. Vet du om det är hon som skrivit den, eller? Vad kul att du tar vara på den.

Jaha...då är du helt slut efter valet nu då?

ha det gott


Kram Inka

Snäckskalsdalen. sa...

Man skrev så vackert förr! Och det blev till ett väldigt vackert stilleben hemma hos dig!
Ja, idag har vi sol och storm!
Kram